Naučná stezka Bílá Opava

Nejvyšší místo: 1 310 m.n.m. – chata Barborka

Převýšení: 550 m

Náročnost: střední

Naučná stezka Bílá Opava prochází nádherným údolím, které vytváří „koryto“ této horské říčky, částečně kopíruje trasu žluté turistické značky vedoucí až na Praděd, začátek této stezky je v malém lázeňském městečku jménem Karlova Studánka. Cesta vede po uměle vytvořených mostcích a lávkách ale převážně podél koryta říčky, některá místa působí velmi romanticky a některé místa vám nabídnou nádherný výhled jak do údolí tak i na samotnou říčku, po cestě člověk míjí mnoho vodopádů které stojí určitě za pozornost, po cestě si můžete všimnout i informačních tabulí které vám poskytnou informace o okolní přírodě a jejich „obyvatel“ v určitých místech naleznete i pár skalních útvarů, mně osobně fascinovaly tamní peřeje a hluboké tůně, okolní příroda a ten nádherný klid. Při návštěvě se zřejmě jako já udivíte masivních polomů který doposud nebyly uklizeny, pokud si vzpomínáte na vichřici která zpustošila lesy ve Vysokých Tatrách tak i v Jeseníkách měla svou obdobu a to na podzim roku 2004. Uklizeny nebyly z důvodu nepřístupného terénu a přeci jenom lesu zdánlivě tento „pořádek“ prospívá, vytváří nová obydlí pro místní živočichy a nové rostliny.

Doprava:

Autem:

·  z Jeseníku (Polska...) - po silnici I/44 do Bělé pod Pradědem, na křižovatce doleva na silnici II/450 (směr Bruntál - Ostrava), v osadě Vidly doprava do Karlovy Studánky. V zimě se úsek silnice Vidly - Karlova Studánka neudržuje, proto doporučujeme ve této osadě odbočit na křižovatce vlevo na silnici II/451 (směr Vrbno pod Pradědem), na začátku Vrbna odbočit doprava na silnici II/445 a pokračovat do Karlovy Studánky.

·  ze Šumperku (vých. Čech, Vysočiny...) - po silnici I/11 směr Rýmařov, do města Rýmařov neodbočovat, pokračovat dál směr Bruntál a na křižovatce před obcí Malá Šťáhle odbočit vlevo a pokračovat po silnici II/445 směr Malá Morávka a Karlova Studánka.

·  z Bruntálu (Olomouce, Brna, Ostravy...) - po silnici II/452 směr Vrbno pod Pradědem a Jeseník, v obci Staré Město odbočit doleva na silnici II/450, v obci Rudná pod Pradědem doleva směr Malá Morávka, na křižovatce v Malé Morávce doprava směr Karlova Studánka po silnici II/445, dále viz. výše.

Autobusem:
Místní linky Bruntál - Karlova Studánka, Rýmařov - Karlova Studánka, dálkové linky Brno - Bruntál - Karlova Studánka, (Zlín) - Přerov - Olomouc - Karlova Studánka - Jeseník, apod.

Vlakem:
Na trati Olomouc - Bruntál - Krnov se nachází stanice Milotice nad Opavou, kde začíná místní trať směrem na Vrbno pod Pradědem. Odtud dále autobusovými linkami. Případně místní tratí Bruntál - Malá Morávka (pouze víkendový a sezónní provoz) a dále autobusem.

© 2009-2010 MoodyTrips: Všechna práva vyhrazena.

Servis a prodej výpočetní techniky- Lukáš Krejčí .: EM-LINKS :. Katalog odkazů Alfa-Elchron Katalog-odkazů.cz Výměna ikonek,odkazů a bannerů Hry onlineAutostop CestujLevněji.cz