RoadTrip-Javorový

02.04.2010 08:50

Jak jste se již mohli dozvědět v Kalendáři akcí včera jsem se svými přáteli absolvoval RoadTrip do Beskyd. Našim cílem byl vrchol Javorový, kterého jsme v tento den dosáhli. Jak to všechno začalo a proč sem vlastně zvolil takový způsob dopravy jaký jsem zvolil? Tak začalo to asi mým učením řízení automobilu a vzájemného nápadu uskutečnit nějaký výlet do hor, když už máme ty prázdniny. Doufali jsme v dobré počasí které se nakonec i vydařilo, doufali jsme v úspěšný výlet a taky byl......:)

Dne 1.4 2010 v 8:30 byl domluvený sraz před mým domem, jenže jeden z našich spolucestovatelů to prostě jaksi prospal a nestihl autobus, kterým se měl dopravit z 14 kilometrů vzdálené Orlové. Tudíž nastala první komplikace dne:-D kterou jsme vyřešili jednoduše. Pomocí sms jsem ho "vytáhl" z postele a donutil jet pozdějším autobusem, který do Karviné přijel v 9.10. Hned po jeho příjezdu a vystoupení "papuče" (Honza), jsem mu dal kázání o tom že se chodí včas a proč zaspal:-D, ale to nějak překousl a už sme se naskládali do "Maxovi"(Matouš) felicie. První co bylo tak jsem posádku obeznámil s tím že dnes budu hlavním navigátorem a fotografem popřípadě kameramanem dne. Všichni s tím evidentně souhlasili:) Naše první kilometry na silnici vedly směrem na Český Těšín, kde jsme si udělali první zastávku pro doplnění tekutin a proviantu, který jsme nakoupili v místním Tescu. Můj výběr byl vcelku prostý, pití tak aby mi vydrželo na celou tůru, dva croassanty a dvě mussli tyčinky. Ostatní si taky vzali něco k jídlu a pro doplnění sil koupili i kávu. Po roztřízení košíku u pokladny a po zaplacení, jsme opět vyrazili na cestu. Dále sme jeli po ulici Jablunkovská směrem ven z Českého Těšína, která je zakončena na obchvatu Těšína. Jakmile jsme jím projeli přijížděli jsme do Ropice. Kde jsme odbočili z hlavní cesty na Třinec a jeli po cestě na Střítěž. A tu jsem se ujal řízení zase já, aby se "Max" mohli taktéž pobavit. Po příjezdu do Střítěže jsem k řízení opět pustil "Maxe" a navigoval ho dále na Smilovice. Ale ještě před tím než sme dojeli do Smilovic, tak jsme zastavili ve Střítěži, kde jsme společně šli vyzvednout jednu "kešku", kterou jsem měl v plánu vyvzvednout. Nicméně "hint" byl velmi přesný a já věděl na jisto kam jdu. Běžel jsem dopředu abych si "kešku" mohl prohlédnout jako první, jenže po tom co si ostatní všimli že šmejdím po kamenou lavicí, tak začli šmejdit u druhé. A byli úspěšnější než já:-D konkrétně ji objevil "Max". Tak jsme se zapsali do logbooku udělali si zde první společnou fotku dne a vydali se dále směrem Smilovice.

Zleva: Já(Moody),Papuč(Poník),Maruška,Maxwell

Asi po dvaceti minutách cesty přes Smilovice jsme dojeli do Řeky, kde jsme taky měli zaparkovat auto. Hledání vhodného místa, bylo nakonec zakončenu u obecního úřadu. Následovalo mé a "Maxovo" přezouvání do lepšího obutí, do našich kanad. Tenisky šup do auta, kanady na nohu:-D  Naše cesta dále už pokračovala samozřejmě pěšky a to po zelené turistické stezce, která taktéž zezačátku vedla chatovou osadou. Právě zde na nás vyběhl strašně velký pes neznámého původu a začal kolem nás běhat a štěkat("vůbec sme se nabali o své životy:-D:-D:-D") ale po tom co ho viděla jeho panička jak tam "div" nepožírá nebohé turisty tak si ho skrotila a nám se slovy" to je štěně" naznačila že nás nesní:-D Jakmile nás opustil, tak jsme pokračovali po zelené až k místu kde "Maxe" v synchronizaci s mou mapou napadlo že sejdeme ze stezky a trošku si to zkrátíme. A taky se tak stalo, pokračovali sme prudkým kopcem ve vymletém "korytě" nějakého potůčku, který po chvilce jako by nebyl. Po tom co jsme vylezli zřejmě zpět na stezku sme se vydali opačným směrem a ještě k tomu mimo stezku opět prudce nahoru. Až sme došli k nějakému posedu, který na mapě vůbec nebyl. Až zde jsem začal uvažovat o tom jestli nebylo lepší jít po vyznačené stezce, ale po tom co jsem se ohlídl a viděl ten nádherný výhled tak jsem na to hned zapomněl a začal fotit. Po následné orientaci a nějakém rychlém objevení stezky jsme už až skoro k vrcholu pokračovali po vyznačené stezce. Až skoro před vrcholem sme to "řízli" po sjezdovce přímo až k chatě. Kde následovala půlhodinová přestávka spojená s posezením v chatě a zajímavé debatě:-D o které bych se zde nerad zmiňoval. Po odpočinku a orazítkování mého deníku a zde koupených pohlednic jsme vyrazili zpět. Tentokrát po hřebeni a po lepší cestě. Sestup byl docela rychlý a řekl bych lepší než ten výstup.

Sestup nám trval asi hodinku a myslím že pro "neturisty" kteří byli s námi (papuč a Maruška) byl jistě úlevou. No po cestě dolů jsme dokonce uznali papučovi novou přezdívku, stal se z něho poník:-D smysl vám zde nebudu taktéž objasňovat, ale je to prostě tak.

Po sestupu jsme konečně došli k autu. Konečně jsem si sundal boty a vyměnil uplně propocené ponožky. Ani by jste mi nevěřili jaká to pro mé nohy byla určitě úleva. Domů sme jeli opět přes Smilovice, Střítěž, Ropici a Český Těšín s tím že ve Střítěži jsem to opět vzal na svou zoodpovědnost:)

Po cestě jsme taktéž natočili jeden kratší video podcast:

Fotogalerie k článku

RoadTrip Javorový

© 2009-2010 MoodyTrips: Všechna práva vyhrazena.

Servis a prodej výpočetní techniky- Lukáš Krejčí .: EM-LINKS :. Katalog odkazů Alfa-Elchron Katalog-odkazů.cz Výměna ikonek,odkazů a bannerů Hry onlineAutostop CestujLevněji.cz