Víkend před odjezdem - Labyrintárium, zámek loučeň, loučení

27.06.2011 21:29

17.6 2011

Mou cestu za prací do Holandska, jsem zahájil již dva dny před odjezdem žlutého autobusu směrem Amsterdam. Všechno to začlo brzkým vstáváním a poslední kontrolou sbalených věcí. Věcí nebylo zrovna nejmíň, ale i přesto jsem odjížděl s pocitem že opravdu vše nezbytně nutné mám. Ale tento pocit rychle pominul, protože tíha všech těch věcí byla neúnosná. Plná krosna, plná cestovní taška a plná brašna s notebookem. Bylo kolem 6:45 a já už jsem se s těmito zavazadly smýkal směrem k zastávce autobusu, jedoucího na vlakové nádraží. Naštěstí jsem přišel včas a s obtížemi jsem se naložil do autobusu. Pět minut trvající jízda, byla ukončena na vlakovém nádraží kde mne čekal nákup jízdenky do Všejan. Jízdenku jsem pořídil za obvyklých 215 Kč, s paní za přepážkou jsem ještě hodil takový spíše informační rozhovor po kterém jsem si rozmyslel nákup místenky. Po příjezdu vlaku jsem zvolil správný vagon, byl jím jeden z renovovaných slovenských vozů ve kterých člověk najde i zásuvky. Což se mi zrovna před nejméně čtyř hodinovou cestou hodilo. V kupé semnou jela jedna postarší paní, kterou v Ostravě a Olomouci doplnila skupinka mladých lidí jedoucích na festival Votvírák. Cesta uběhla docela rychle, stihl jsem při ní shlédnout pár dílů mého oblíbeného seriálu a dokonce jsem stihl i prohodit pár slov se spolucestujícími. V Kolíně kde jsem vystupoval a měl jsem čekat na přípoj do 3 km vzdálené zastávky Kolín-Zálabí odkud jsem se s tou bagáží měl táhnout k mému hostitelovi, jsem nakonec změnil plán. Vyšel jsem před nádražní halu a sehnal si taxík, za kilo jsem se chtěl nechat odvézt do Sendražic. Taxikář souhlasil a odvezl mne do Sendražic, před dům mého hostitele. Při příjezdu jsem si již všiml probíhající rekonstrukce Jirkova domu (Jirka-Couchsurfer-hostitel) a tak nějak mne popadla myšlenka že by nebylo od věci poté přiložit trošku ruku k dílu, když už mám kde nocovat zadarmo, ale jakmile jsem zjistil že se jedná o nějaký řemeslníky z nějaký firmy tato myšlenka se v mžiku rozplynula. Složil jsem svůj batoh, tašku a brašnu do pokoje kde obvykle přebývám a vydal jsem se zpátky směrem k nádraží, abych mohl pokračovat v  cestě. Další zastávkou pro mne byl opět tradičně Nymburk. A jako obvykle mne tam čekala regionova, jako přípoj na Mladou Boleslav. Po 10 minutách další jízdy jsem již vystupoval ve Všejanech. Šel jsem naproti své milé, za kterou jsem tady přijel. Před cestou do takové dálky jsme se museli rozloučit a já si řekl, že to bude nezapomenutelné rozloučení. Během pátečního loučení jsme se prošli do Milovic, kde jsem ještě vyřídil jeden obchod. Milovice, ale byly docela daleko a čas mé milé se velmi krátil, až se zkrátil na takovou míru že už ji popadl strach, z toho co bude když příjde pozdě. Já jsem jen mohl přihlížet, ale vzhledem k mým stopařským zkušenostem jsem zahájil taktiku, stopaře. Každé auto, bylo mnou zastavováno a sháněl jsem pro nás rychlý odvoz za žádný peníz. Po kilometru chůze, nám stavěl černý Jeep. Seděla v něm docela mladá blondýnka, která nám přislíbila odvoz do Strak, tedy... pod podmínkou že to bude po cestě do Kostomlat. Docela jsme si povídali, protože její prací bylo řízení kamionu. Což se u žen jen tak nevidí. Docela jsem to obdivoval, ale to už jsme se blížili k odbočce na Kostomlaty. Moje milá mi jen poklepala na rameno a pověděla mi, že do Strak to je rovně.

Labyrintárium Loučeň

A tak jsem naší „řidičce“ pověděl, ať nám zastaví tady že odsuď je to už jen asi 3 km do Strak, ale jiným směrem. A ona se tak ochotně otočila a pokračovala s námi až do Strak. Kde nás vyložila u místního hřbitova. Byla to první zkušenost mé milé s autostopem, byla sice poněkud vystrašená, ale hlavně to domů stihla. Byl jsem rád, protože její obavy již pominuly a v jejich očích se objevil opět ten překrásný blýskot štěstí. Domluvili jsme se na dalšním dnu a rozloučili se. Já jsem pokračoval pěšky do Všejan, abych dojel vlakem zpátky do Kolína k Jirkovi. Do Kolína jsem přijel asi v půl desáté a s Jirkou jsme se potkali u místní hospody, kde jsme zašli na pár piv. Po dlouhé době, jsem pil opět Svijany. Skvělé pivo. Vypili jsme jich nemálo a domů jsme dorazili kolem jedné hodinny ranní. Po této pivní akci, jsem absolvoval 12ti hodinový spánek. Ráno jsem se vzbudil, rychle se nasnídal a utíkal jsem na vlak opět do Všejan. V tento den, byl v plánu takový menší výlet. Vybrali jsme společně 8 kilometrů od Všejan vzdálený zámek a labyrintárium Loučeň. Cesta tam byla sice docela dlouhá, ale podle mého příjemná. Návštěva labyrintů se mi opravdu líbila, bylo to opravdu velmi zábavné. Společně jsme s Niky prolezli všechny labyrinty a bludiště, která v totmto labyrintáriu byly. Po této namáhavé činnosti, jsme to zakončili v zámecké restauraci. Ale i když název zní tak dobře, v životě bych tuto restauraci už nenavštívil. Svíčková, kterou jsem si dal byla pěkně hnusná a zmrzlinový pohár, který si poručila Niky taky prej nebyl nic moc. A za tu cenu, už nikdy víc. Takže opravdu nedoporučuji jíst v zámecké restauraci Loučeň. Po tomto né moc dobrém jídle jsme se vydali na cestu zpátky. Cesta zpátky byla docela útrapná a dlouhá a po celodenním chození po labyrintech, byla opravdu dokončena s posledních sil. Když jsme dorazili do Všejan, nastala ta „nejhorší“ část dne. Tou bylo, loučení.. Niky to zvládla obstojně, ale já pár slz uronil. Po tomto loučení, ale už jen následovalo čekání na vlak do Kolína a následný spánek. Další den ráno jsem se vzbudil a vyrazil do Prahy, kde jsem společně se svým strýčkem pořádně „oslavil“ svůj odjezd. Do detailů se zmiňovat nebudu, každopádně to zas bylo výtečné. Večer zaplatil taxi a dovezl mne až na Florenc, kde už zbývalo počkat na můj autobus. V čekárně student-agency jsem využil možnosti připojit se na internet a postnul pár posledních statusů/tweetů z České Republiky. Po příjezdu autobusu, na mně akorát přišel jeden šok. Musel jsem zaplatit 200 kč za zavazadlo navíc – jako stopař na to nejsem zvyklej. Každopádně, odjížděli jsme na čas!

© 2009-2010 MoodyTrips: Všechna práva vyhrazena.

Servis a prodej výpočetní techniky- Lukáš Krejčí .: EM-LINKS :. Katalog odkazů Alfa-Elchron Katalog-odkazů.cz Výměna ikonek,odkazů a bannerů Hry onlineAutostop CestujLevněji.cz