Za úzkorozchodnou železnicí na Osoblažsko

07.08.2011 20:02

Bylo zrovna jedno obvyklé ráno, předemnou hromada práce a v hlavě hromada myšlenek jak se jí nachvíli ještě vyhnout. V tom nápad, rychlé rozhodnutí, přesně tak jak to mám rád. Rychle jsem se nasnídal a utíkal jsem na Karvinské hlavní nádraží. Rychle jsem zakoupil jízdenku do Osoblahy a po patnácti minutách jsem nastupoval do mezinárodního expresu směrem do Prahy. Cestu jsem s ním sdílel jenom do Ostravy-Svinova, kde jsem měl přestupovat do rychlíky směrem Jeseník. Ale, díky výluce na trati mezi Ostravou a Opavou jezdila náhradní autobusová doprava. Když jsem přijížděl, o pět minut opožděň ztrácel jsem naději že ten "vlak" resp. autobus stihnu. Naštěstí čekali a tak s přestupem jsem problém neměl. Už začínalo pěkně pařit slunce a v autobuse začínalo být pořádně vedro. Byla to hrozná cesta a do Opavy jsem dojel "polomrtvej". Vedrem zmožený a cestou autobusem "zmrzačený"jsem v Opavě nastupoval do už 20 minut opožděného rychlíku do Jeseníku. Na druhém nástupišti pro mne stál motorový vůz řady 843 čekající na svůj odjezd. Další necelou hodinku a půl jsem strávil v tomto vlaku. Po cestě jsme nabrali nějaké to zpoždění a vzhledem k tomu že v Třemešné ve Slezku jsem měl mít jen pár minut na přestup, obával jsem se toho, že svůj další vlak nestihnu. Nakonec ale byli na dráze milí a počkali na nás, i přes to že jsme měli něco přes 25 minut zpoždění. Když jsem se blížil k Třemešné ve Slezku, začal jsem sledovat informační panel. Samozřejmě, fungoval jak má... značil že příští zastávka bude Krnov, což ani tak zdaleka nebyla pravda, protože v Krnově jsme měnili směr jízdy a tudíž jsem si jej pamatoval. Když jsme začali přibržďovat, poohlížel jsem se z okna po něčem co by mi napovědělo kde právě přijíždíme. A v dáli už jsem viděl stát odstavené vozy úzkorozchodky. Popadl jsem batoh a košili a letěl jsem ke dveřím. Vzhledem k našemu zpoždění jsem okamžitě letět do přistavené soupravy a už si jen užíval toho, že sedím v té pravé úzkorozchodce. Interiér měla z části modernizovaný a doplněný o elektronický informační systém, který si nastavoval vlakvedoucí.

Cesta začala a my jsme stoupali do prvního stoupání, které má údajně 27‰. Po tomto stoupání vlak začal zpomalovat a to protože jsme dojeli do kilometru 2,2, do místa, kde je dovolená rychlost pouze 20 km/h. Nachází se zde totiž nejprudší oblouk na českých železnicích o poloměru pouhých 75 m. Tento oblouk si člověk vychutná obzvlášť, je totiž doprovázen hlasitým pištěním kol. Po cestě si člověk užije přesně 102 oblouků, což je na 20 kilometrů dlouhou trať taky slušné. Ve většině případů trať prochází příjemnou krajinkou a pohled z okna je příjemný. Trať tento vláček zvládne ujet za necelou hodinku, pokud se tedy nemýlím. Když už jsme přijížděli do Osoblahy, kde tato trať končí těšil jsem se až si vše budu moci vyfotit. A taky jsem tak učinil, snad půlhodiny jsem tam poskakoval a fotil co se dalo. Když jsem dofotil, vydal jsem se co centra Osoblahy, kde jsem šel vyzvednou kešku umístěnou nedaleko pomníku ztvárněného dělem z druhé světové války. Nebyla to ale jediná keš, kterou jsem v Osoblaze hledal. Další, kterou jsem vyzvednul byla keš na místním židovském hřbitově, který byl mimochodem jeden z těch lépe udržovaných.

A zdá se mi, že je i jediný v Moravskoslezkém kraji, ale za to bych ruku do ohně nedal. Každopádně Osoblaha, je město které příliš neoslní. Je to způsobeno tím že za války bylo celé zničeno a tak zde člověk nenalezne skoro žádnou starší budovu. Jediné místo hodné navštívení je tedy právě jen tento židovský hřbitov. Čas se krátil a já se už musel vydat zpátky na nádraží, kde jsem ještě udělal pár fotek. Optal jsem se i na možnost vyfocení interiéru lokomotivy a bylo mi vyhověno. Avšak, nečekané zklamání. Interiér byl zmodernizovaný a na lokomotivě z roku 1958 se nedochovalo snad nic. Byl jsem docela zklamán, ale nedá se nic dělat. Po rozloučení a krátké konverzaci s průvodčím jsme se vydali opět na cestu zpátky. V Třemešné jsem opět přestupoval do rychlíku do Opavy a z Opavy opět autobusem do Ostravy. Jedinou srandou po cestě bylo opět naše zpoždění a údajně nečekající vlaky v Ostravě. Nakonec nám ale bylo vyhověno a vlaky začínající v Ostravě na nás 10 minut počkaly. Já jsem dorazil kolem půl desáté domů a spokojen s báječného výletu jsem ulehl do své postele a usl.

Zpět

Vyhledávání

© 2009-2010 MoodyTrips: Všechna práva vyhrazena.

Servis a prodej výpočetní techniky- Lukáš Krejčí .: EM-LINKS :. Katalog odkazů Alfa-Elchron Katalog-odkazů.cz Výměna ikonek,odkazů a bannerů Hry onlineAutostop CestujLevněji.cz